Hanneke van de Voort (60) uit Vught is eventmanager en trotse moeder van twee volwassen zonen. Ze leidt een actief leven en vindt gezondheid belangrijk, zeker omdat ze al ruim twintig jaar leeft met de ziekte van Hashimoto - een auto-immuunziekte die de schildklier aantast.
Toen haar medicatie werd aangepast en ze zich steeds slechter begon te voelen, besloot ze niet langer af te wachten. Ze schakelde medi-call in voor een second opinion, en dat bleek een keerpunt.
“Rond 2000 kreeg ik de diagnose ziekte van Hashimoto,” vertelt Hanneke. “Ik had uitval van allerlei functies en voelde me uitgeput. Gelukkig kwam ik toen onder behandeling van een fijne internist die me heel goed begeleidde. Dat ging jaren goed, totdat hij met pensioen ging.”
Zijn opvolger paste haar medicatie aan, maar dat pakte verkeerd uit. “Ik voelde me mentaal en fysiek beroerd. Het lukte niet om samen de juiste balans te vinden, en ik had het gevoel dat er niet écht naar me werd geluisterd.”
Omdat ze niet verder kwam in het ziekenhuis, besloot Hanneke het anders aan te pakken. “Ik heb een second opinion aangevraagd bij medi-call. Ik wilde weten of mijn medicatie toch beter kon worden afgestemd. Schildkliermedicatie is heel persoonlijk: wat voor de één goed werkt, hoeft voor een ander niet te werken.”
Snel contact en korte lijnen
Het contact met medi-call verliep direct soepel. “Ik stuurde een bericht en werd snel teruggebeld. Er werd goed geluisterd naar mijn klachten, en binnen korte tijd had ik een afspraak. De communicatie was helder en de lijntjes kort — dat vond ik echt prettig.”
Ze hoefde geen verwijzing van de huisarts, wat volgens Hanneke een groot voordeel is. “Je moet het zelf betalen, maar ik vind het het absoluut waard. Je krijgt zoveel persoonlijke aandacht terug.”
Een arts die verder kijkt
Bij medi-call kwam Hanneke terecht bij een internist die meteen de tijd voor haar nam. “Hij keek niet alleen naar mijn schildklierwaarden, maar naar het totaalplaatje. Hoe zit je in je vel? Hoe gaat het mentaal? Wat doet je leefstijl? Dat voelde anders dan in het ziekenhuis, waar je vaak hoort: ‘Je bent hier voor X, daar kijken we alleen naar.’”
Samen bekeken ze wat het beste werkte qua medicatie en dosering. “Ik kreeg weer vertrouwen. Hij gaf me het gevoel dat ik serieus genomen werd en dat we echt samen aan mijn gezondheid werkten.”
De aanpassing van de medicatie maakte een wereld van verschil. “Ik voel me weer mezelf,” zegt Hanneke opgelucht. “Als mijn medicatie niet goed staat, merk ik dat direct: ik ben dan lusteloos, somber en kom aan, ook al let ik op mijn voeding. Maar nu is alles weer in balans. Ik zit beter in mijn vel, zowel fysiek als mentaal.”
Meer tijd en persoonlijke aandacht
Voor Hanneke was de ervaring bij medi-call verfrissend. “Het is zó fijn dat het ook anders kan. Meer tijd, persoonlijke aandacht, en iemand die meedenkt over het geheel in plaats van alleen het probleem. Ik voelde me geen nummer, maar echt gehoord.”
“Het bezoek aan medi-call heeft me mijn energie en vertrouwen teruggegeven,” zegt Hanneke. “Ze kijken naar de hele mens en nemen de tijd om echt te begrijpen wat er speelt.” Hanneke hoopt dat anderen ook de stap durven te zetten als ze vastlopen. “Blijf niet rondlopen met twijfels,” zegt ze. “medi-call helpt je om weer inzicht en vertrouwen te krijgen in je eigen gezondheid. Ik voelde me echt gehoord, en dat gun ik iedereen.”